Bruksizm-Diş Sıkma

Diş Sıkma - Diş Gıcırdatma

image65

Diş sıkma genellikle uyku esnasında veya stresli zamanlarda görülen çene eklemlerinin fonksiyon dışı (parafonksiyonel) alışkanlıklarıdır. Bu alışkanlığın başlıca iki ana sebebi vardır. Birincisi stres diğeri ise dişlerdeki kapanış bozukluğudur. Çoğunlukla insanlar diş sıktığının veya gıcırdattığının farkında değildir.

image66

Genel belirtileri; sabah uyandığında çene kaslarında aşırı kasılmaya bağlı oluşan ağrı, dişlerde aşınmalar, buna bağlı olarak; sızlamalar, çatlaklar ve kırılmalar, yanak iç yüzeyinde ve dil kenarlarında deformiteler, çene konumunda bozulmalar (alt çenenin öne konumlanması, yüz yüksekliğinin düşmesi vs) gibi sorunlardır.

image67

Diş hekimliğinde bu hastalığın tedavisinde ilk tercih edilen yöntem gece plağı dediğimiz uyurken dişlere takılan alt ve üst çene dişlerimin birbiriyle temasını engelleyen koruyucu materyallerdir.

image68

Büyük oranda gece plağı kullanımı sonrasında hastaların günlük hayatında büyük bir değişiklik ve rahatlama gözlenir.

image69

Plağın yeterli olmadığı vakalarda ise stres terapisti, kas gevşetici ilaç uygulaması, hatalı yapılmış dolgu ve protezlerin düzeltilmesi faydalı olacaktır. Bruksizm tedavisinde yine kullanılan bir metot ise çene kaslarına botoks uygulamasıdır.

Bize mesaj atın!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Daha da iyisi, gelin, yüz yüze görüşelim!

Diş Kliniği

Yukarı Yahyalar Mah. 959. Sk. 2/2 Yenimahalle ANKARA